25/11/2016
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha agraït que els alumnes del CEIP Jaume I llegiren la Declaració dels Drets dels xiquets en cinc idiomes.
El Saló de Plens de l'Ajuntament de Castelló s'ha omplert de xiquets i xiquets per celebrar el dia dels Drets de la Infància. En l'acte han participat l'alcaldessa de la ciutat, Amparo Marco, i el regidor de Joventut i Infància, José Luis López, els quals han estat atents a la lectura de la Declaració dels Drets del xiquet, realitzada pels alumnes del CEIP Jaume I. Així, els alumnes de 6é i 5é de Primària han llegit el manifest en castellà, valencià, basc, romanès, àrab i anglès per "representar totes les cultures amb les quals conviuen els alumnes a l'escola", ha explicat Vicent Vicente, un dels professors.
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha reivindicat la importància de tenir en compte als més menuts en les decisions municipals, ja que "és la millor manera d'aconseguir una ciutat amable per a tots". A més, ha recordat les activitats que està realitzant el consistori per donar més protagonisme als xiquets, com els plens infantils i la creació del Consell Municipal de la Infància. "Els xiquets han d'estar representats en les institucions públiques per debatre quina ciutat volen per al futur" ha explicat Marco.
El regidor de Joventut i Infància, José Luis López, ha agraït a l"escola Jaume I i als alumnes la lectura de la Declaració de Drets del Xiquet, la qual es porta realitzant des de fa 11 anys. López ha destacat que "tots els xiquets del món tenen els mateixos drets, des d'expressar les seues opinions lliurement, rebre ajuda quan la necessiten, fins a sortir a jugar i ser feliços".
La Declaració dels Drets dels xiquets es va signar el 20 de novembre de 1959 per l'Organització de les Nacions Unides (ONU). Aquest manifest recull deu principis universals o drets bàsics per a tots els xiquets del món.
Els principis que recull aquest manifest són el dret a la igualtat, el desenvolupament físic, material i social; a un nom i una nacionalitat; a una alimentació, llar i atenció adequada; a l'educació i atencions especials per als nens amb alguna discapacitat; a la comprensió i amor; a rebre educació gratuïta i a jugar: a ser els primers a rebre ajuda en casos de desastre; a ser protegit contra l'abandó i explotació i a formar-se en un esperit de solidaritat, comprensió, tolerància, amistat, justícia i pau.