31/01/2016
El regidor de Mobilitat traslladarà la proposta tècnica al Fòrum de Mobilitat per a analitzar-la, debatre-la i consensuar-la.
La Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament de Castelló treballa en una reordenació de les línies d'autobús urbà "amb l'objectiu d'optimitzar els recursos i millorar el servei", segons ha explicat el regidor responsable de l'àrea, Rafa Simó. La proposta, en la qual ja estan treballant els tècnics, "es traslladarà al Fòrum de Mobilitat per a estudiar-la, debatre-la i consensuar-la", ha anunciat l'edil.
Simó ha explicat que "amb els recursos que tenim, és a dir, nombre de línies, vehicles i conductors, volem aconseguir una major eficiència modificant recorreguts". El tinent d'Alcaldia de Mobilitat ha insistit que aquesta proposta "ha de ser fruit del consens pel que el seu debat en el Fòrum de Mobilitat serà clau. Perquè una mesura d'aquest tipus tinga èxit, ha de respondre al màxim consens possible". La intenció és que, una vegada passe pel Fòrum de Mobilitat, s'incorpore en el nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible en el qual està treballant l'Ajuntament de Castelló.
Segons ha explicat, aquesta reordenació de les actuals línies d'autobús "serà un dels eixos estratègics d'aquest Pla de Mobilitat amb horitzó 2016-2024 per a donar un nou impuls a aquesta manera de transport públic. La nostra intenció -ha subratllat Simó- és que els desplaçaments amb autobús per la ciutat pugen fins al 12%".
El regidor va exposar aquesta proposta en la jornada sobre Els reptes del transport urbà a la Comunitat Valenciana que es va celebrar dijous passat en l'Escola Politècnica de la Universitat d'Alacant. L'acte, organitzat per la Càtedra Vectalia, va comptar amb la participació de més de cent experts, regidors, tècnics municipals, representants de la Generalitat i professionals del sector.
El transport públic de la ciutat de Castelló està integrat pel TRAM, que des de desembre de 2014 connecta la Universitat Jaume I amb el Grau; per una xarxa d'autobusos convencionals en els quals un 30% de la flota són vehicles propulsados amb gas natural comprimit (GNC) i la resta amb motors amb mínimes emissions.
A més, tal com va assenyalar Simó en el fòrum universitari, "els viatges amb bicicleta han aconseguit xifres per sobre dels objectius marcats per a 2015 motivats per polítiques de potenciació de dita mitjana de transport entre la ciutadania". Des de Mobilitat treballen perquè aquesta tendència en l'ús de la bicicleta continue a l'alça amb la millora en la xarxa de carrils bici amb mesures com la connexió de trams com la qual s'ha executat entre l'avinguda del Mar i l'avinguda Ferrandis Salvador. "Aquesta actuació ha permès connectar el casc urbà amb les platges de Castelló amb un carril bici ininterromput", ha subratllat Simó.