17/09/2017
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, alerta dels efectes perjudicials del retard en l'execució de les inversions ferroviàries que ha de desenvolupar el Govern central. "La decisió del Govern de tornar a licitar la redacció d'un nou estudi informatiu de la línia d'alta velocitat entre València i Castelló i reiniciar tot el procés de contractació són la prova del desinterès a l'hora d'invertir a Castelló, en un projecte que és estratègic per a tota la franja mediterrània", indica.
"Les institucions públiques i la societat civil estan reclamant des de fa molts anys que es done un impuls definitiu al Corredor Mediterrani, però la resposta de Madrid ha sigut la contrària a l'esperada: un nou retard que posa en risc el futur econòmic de Castelló i de la província", afirma. "El Corredor és una infraestructura que generarà activitat econòmica i ajudarà a la creació d'ocupació en la nostra ciutat", afegeix.
Marco qüestiona "la politització d'una infraestructura que és decisiva per a aquesta terra", en referència a l'anunci del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, fa unes setmanes, quan va avançar la intenció de construir una nova plataforma ferroviària entre València i Castelló per a solucionar el col·lapse registrat en el tràfic actual de passatgers i mercaderies. Un anunci que es va realitzar "sense planificació amb la Generalitat Valenciana, sense pressupost real, sense un finançament clar i sense un calendari de les obres".
A més, reclama al Govern central que el tram pendent del Corredor Mediterrani entre Castelló i Vandellós tinga la "máxima prioritat". "Cada minut que passa sense que Castelló tinga les infraestructures que es mereix, perdem oportunitats de desenvolupament", indica. "Altres territoris són més afavorits que aquest des del Govern central, quan des d'ací contribuïm, i molt, al sosteniment del finançament de l'Estat", afirma.
L'alcaldessa reitera la "urgència" d'escometre el que denomina la "agenda de Castelló", que inclou infraestructures i serveis fonamentals per al desenvolupament econòmic i social de la capital. Entre elles, estarien el Corredor Mediterrani, l'AVE, trens de rodalies "dignes" al Maestrat i a València, l'estació intermodal de mercaderies, l'accés sud al port i la gratuïtat de l'autopista de peatge AP-7. "Estem reivindicant el que és just", conclou.