05/12/2017

comer1.jpg

L'alcaldessa destaca que el nou Pla General pretén reforçar Castelló com a pol econòmic comarcal.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, aposta per "seguir donant impuls al comerç tradicional de Castelló com a forma de reactivació econòmica i creació d'ocupació". "El sector comercial és estratègic per a la ciutat i des de l'Ajuntament estem fent els esforços pressupostaris i polítics per a generar dinamisme econòmic i potenciar a Castelló com a capital comercial en l'entorn metropolità", afirma.

Marco exposa que el redissenye de la ciutat que es realitza ara a través de la revisió del Pla General tindrà en compte la perspectiva comarcal, per a situar a Castelló com a pol econòmic. "Castelló ha d'aprofitar la capitalitat per a créixer com a ciutat i convertir-se en un referent econòmic per a les poblacions del seu voltant", indica. A la seua manera de veure, els anteriors governs municipals no van incidir en eixa voluntat metropolitana.

L'alcaldessa considera que eixa voluntat de Castelló de reafirmar la seua capitalitat ha de venir acompanyada de la millora integral de les comunicacions. A la seua manera de veure, la connexió metropolitana ha de millorar i també la comunicació de la resta de la província. És el cas dels Rodalies que enllacen Castelló amb les comarques del nord. L'ampliació de trens que s'està reivindicant permetria incrementar el flux de viatgers i visitants de la zona nord de la província amb la capital.

"El xicotet comerç és una mica més que una part important del sector serveis, és la imatge de Castelló davant els qui ens visiten i el Govern municipal té clar que cal recolzar les iniciatives que siguen necessàries per a donar un nou impuls al sector", explica. La campanya de Nadal va en aqueixa línia. Les regidories de Comerç, Cultura, Joventut, Festes, Esports, Ermites i Sostenibilitat Ambiental han preparat una oferta d'oci per a gaudir en família del període vacacional. "Volem que es visca la ciutat intensament i, a més, aquesta campanya d'animació ciutadana ajudarà al comerç de proximitat, tant en el centre com en els barris".

Les últimes dades d'ocupació que s'han conegut en els últims dies revelen l'increment de l'ocupació generada pel sector serveis. A les contractacions habituals per la campanya nadalenca s'uneixen les realitzades amb motiu del Black Friday, que amplien la temporada. L'ocupació en el sector serveis és el que més ha pujat en l'últim mes, segons posen en relleu les estadístiques del servei públic d'ocupació.