23/11/2015

Fira de la Taronja 01(1).jpg

La regidora Sara Usó destaca la importància de "promocionar el consum d'un producte tan de Castelló com les taronges".

La Fira de la Taronja se suma un any més a les Jornades Gastronòmiques POP per a promocionar els plats de cullera organitzades per la patronal turística Ashotur. Els productors citrícoles participants en la Fira de la Taronja promoguda per la Regidoria d'Agricultura aporten taronges de Castelló als 18 restaurants participants en aquestes jornades dedicades a plats de cullera perquè elaboren les postres. "Que les taronges de Castelló s'associen a unes jornades gastronòmiques dedicades a plats de cullera més tradicionals és una excel•lent oportunitat de promocionar el consum d'un producte tan de Castelló com les taronges", ha destacat la regidora d'Agricultura, Sara Usó.

Aquesta segona edició de les Jornades Gastronòmiques POP compta amb la participació de 18 restaurants de Castelló i el Grau que ofereixen menús especials a un preu únic de 15 euros, que consten de diversos entrants o un segon, plat principal que serà una olla, i unes postres elaborades amb taronja. "Des de la Fira de la Taronja es tornen a sumar perquè entenem que és una manera de promocionar els nostres productes, posar en valor la nostra gastronomia i fomentar la cultura dels productes de km 0", ha insistit Usó.

Les Jornades Gastronòmiques POP naixen amb l'objectiu de donar a conèixer l'oferta gastronòmica dels restaurants de la capital de la Plana, fomentar la cultura de la cuina de cullera i la recuperació de plats tradicionals de la nostra gastronomia autòctona i incentivar el consum entre clients i turistes que visiten un de les principals destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana i pretenen oferir als clients una experiència gastronòmica de qualitat en les quals prevalen els ingredients locals tant en els plats de cullera com en els entrants i les postres, segons explica Ashotur.