04/08/2023

4 d'agost de 2023.- L'Ajuntament de Castelló ha aprovat hui, en ple extraordinari, i amb el suport de tots els grups, el pagament de 4,1 milions d'euros de factures pendents a proveïdors municipals. L'alcaldessa, Begoña Carrasco, ha justificat la convocatòria, en ple mes d'agost, “per a complir amb empreses que estan prestant els seus serveis a la ciutat”. “Pensem que el més responsable que podíem fer era accelerar al màxim la tramitació i que cobraren el més prompte possible, encara que fora en una època tan complicada com aquesta”, ha recalcat.

Sobre aquest tema, ha incidit en què “el nostre objectiu últim és no continuar allargant l'agonia d'aquestes companyies, que han estat operant sense tindre els seus contractes actualitzats i renovats. Un malestar que, en moltes ocasions, s'acaba traslladant als seus treballadors, que veuen el seu futur laboral pendent d'un fil”. “No ens podíem permetre que aquesta situació s'allargara en el temps i per aquest motiu hem fet un pas avant”, ha incidit.

Respecte a les factures aprovades i heretades de l'anterior corporació, ha explicat que “comencem aquesta legislatura igual que acabem l'anterior, parlant de reconeixements extrajudicials de crèdit (REC)”. “Són irregulars, no perquè les mercantils hagen complit amb la seua labor de manera irregular, sinó perquè els equips de govern extingits de PSOE i Compromís han sigut incapaços durant les dues legislatures en les quals han governat de posar-se a treballar i traure a licitació aquells contractes que estaven caducats al llarg dels anys”, ha afegit.

Ara, és a nosaltres als qui ens toca arreglar la seua incompetència”, ha insistit. Referent a això, els ha recordat que del muntant total aprovat, 3,5 milions d'euros corresponen a la revisió de preus recollida en l'acord de neteja viària “perquè a vostés no se'ls va ocórrer aplicar-la, encara que venia per escrit”. I ha ironitzat que, respecte al Bicicas, el contracte amb l'empresa va véncer al desembre, “però se'ls va tirar damunt la renovació d'un document amb ‘només’ 15 anys de vigència”. Entre les factures que s'ha acordat sufragar estan unes altres que es corresponen també a serveis bàsics com el transport urbà i interurbà o el de recaptació.

En aquest cas, de nou, pràcticament la totalitat dels expedients incorporen informes desfavorables tant de la Intervenció Municipal com de la Secretaria, l'Assessoria Jurídica i de l'Oficina de Gestió Pressupostària i això es produeix perquè vostés han abusat dels REC i les factures s'han anat emetent al marge del procediment legalment establit”, ha denunciat.

​​​​​​​