21/12/2018

peix del grau.jpg

Marco valora la la campanya "A Nadal, peix del Grau" de Consum per donar suport al sector pesquer local.

La Regidoria de Consum de l'Ajuntament de Castelló, ha llançat la campanya "A Nadal, peix del Grau" per a promocionar entre la ciutadania el consum del peix del Port i donar suport així al sector pesquer en aquesta temporada de Nadal. Llenguado, Sant Pere, polp, lluç, moll i aladroc, entre altres, són els principals protagonistes d'una iniciativa que pretén posar el valor la marca del Peix del Grau.

L'alcaldessa, Amparo Marco, recalca l'aposta municipal pel producte de proximitat i de quilòmetre 0 en el sector primari, del qual és un exponent principal "el peix de les nostres aigües, que destaca tant per la seua qualitat i frescor, com per la seua diversitat". Així mateix, ha animat a les famílies a "aprofitar el potencial del Peix del Grau i incloure'l en les receptes nadalenques en aquesta època tan marcada de menjars i sopars en familiars".

La campanya s'emmarca dins de l'estratègia "Peix del Grau", impulsada per la Regidoria de Consum que dirigeix Mary Carmen Ribera, amb la col·laboració de la Confraria de Pescadors de Sant Pere, que ha desenvolupat en diverses ocasions acciones per a la promoció del producte. Enguany, un total de 537 majors de 30 associacions de la ciutat van visitar la llotja, el port pesquer i el Museu de la Mar per a acostar aquest art i promulgar el seu coneixement. A més, al voltant de 400 escolars de cinc centres educatius de Castelló van participar en aquest mateix programa de visites guiades durant el curs lectiu.

En tots dos casos, l'activitat permetia veure una subhasta de peix en directe, degustar peix fresc de temporada, visualitzar un audiovisual sobre l'ofici de la pesca i l'evolució del port pesquer i aprendre sobre les diferents arts i modalitats de la pesca a través del Museu de la Mar.

Castelló, 21 de desembre de 2018