11/10/2019

Donate planteja més sessions per a augmentar la participación del sector i una taula per a fixar un calendario promocional de 2020

El regidor d'Innovació Comercial, David Donate, ha proposat la creació de grups de treball específics i reunions periòdiques sobre aspectes concrets del comerç de Castelló amb l'objectiu d'augmentar la participació i dinamitzar les relacions del sector amb l'Ajuntament. Aquesta ha sigut una de les primeres mesures que s'han aprovat després de la constitució, aquest dijous, del nou Consell Sectorial del Comerç, en una primera sessió a la qual ha assistit l'alcaldessa, Amparo Marco.

"Els integrants del Consell Sectorial de Comerç hem aprovat la posada en marxa d'una sèrie de taules de treball que aborden la problemàtica existent i augmenten el dinamisme del sector i la interacció amb l'Ajuntament", ha explicat Donate.

Aquest Consell és un organisme consultiu integrat per representants de tots els grups municipals de l'Ajuntament i representants de les diferents associacions de comerciants per a canalitzar la participació dels ciutadans en els assumptes comercials de la ciutat.

El regidor d'Innovació Comercial ha informat de la creació d'una primera taula sobre Accions Promocionals per a abordar amb els comerciants la planificació d'un calendari promocional de l'any 2020. Aquesta proposta ha sigut aprovada pels representants del sector.

Durant aquesta primera reunió del Consell Sectorial de Comerç també s'ha acordat convocar sessions amb major freqüència, passant a celebrar-se cada dos mesos i no cada trimestre com es feia fins ara. Amb això es pretén incidir en la importància d'augmentar la participació i les relacions dels comerciants locals amb l'Ajuntament de Castelló.

En aquesta primera sessió també s'ha anunciat la pròxima creació de dues taules temàtiques: una per a analitzar i unificar criteris entre els diferents pàrquings de la ciutat, així com per a acordar possibles col·laboracions en campanyes puntuals; i una segona sobre mobiliari urbà i mobilitat. A més, s'ha acordat posar en marxa l'elaboració d'un cens de locals buits i abandonats que estiguen en mal estat.

Finalment, en aquesta primera sessió s'ha adonat de les campanyes comercials per a l'últim trimestre de l'any. Entre elles, s'ha informat que la tradicional fira medieval es desenvoluparà enguany del 5 al 8 de desembre al parc Ribalta seguint les recomanacions de la Policia Local i de l'àrea de mobilitat, que van aconsellar el canvi d'ubicació per raons de seguretat. La fira, no obstant això, s'ampliarà al centre de Castelló amb altres accions per a dinamitzar el comerç en aquestes dates.