21/01/2019

apuesta en fitur.jpg

L'alcaldessa Amparo Marco destaca el potencial de Castelló per a posicionar-se com a destinació "turística sostenible i responsable".

Castelló presenta en Fitur la seua proposta turística per a aquest 2019. Un esdeveniment singular i únic com a Escala a Castelló, l'àmplia oferta gastronòmica sota la marca Castelló Gastronòmic, l'oferta de platges sostenibles i intel·ligents, de turisme esportiu i les festes de la Magdalena són els elements sobre els quals es dóna suport a l'oferta de la ciutat per a aquesta nova edició d'una de les fires turístiques més importants a nivell internacional. L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat que "Castelló vol posicionar-se com a destinació turística sostenible i responsable" amb una proposta que "posa en valor allò que pot diferenciar-nos, com la trobada Escala a Castelló que reunirà el segon cap de setmana de Pasqua a vaixells històrics en una trobada única, la nostra gastronomia, les nostres festes o els nostres més de quatre quilòmetres de platges".

Marco ha explicat que el dimecres es presentarà en Fitur la segona edició d'Escala a Castelló, que se celebra del 25 al 29 d'abril en el Port de Castelló després que l'any passat superara totes les expectatives amb la visita de més de 70.000 persones. "Volem consolidar aquesta gran festa del mar i contribuir al fet que Castelló es conega per ser seu d'esdeveniments amb projecció nacional i internacional vinculats a un recurs tan important com el mar i que se suma a les excel·lents platges amb què compta Castelló", ha apuntat la primera edil.

La gastronomia també jugarà un paper central en l'oferta turística de Castelló en Fitur. Segons ha explicat la presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Patricia Puerta, es realitzaran tres showcookings "que permetran posar en valor una cuina local que compta amb excel·lents productes de proximitat i grans professionals per a posicionar a Castelló com a destinació de turisme gastronòmic". Així està previst que es cuine en directe plats com l'Olla de la Plana, amb Modesto Fabregat; coca de tomaca deconstruida amb Fernando Molina, arròs a banda amb Lola Martínez i l"Arrocito de Castelló de la mà de Miguel Barrera a més de presentar el Mercat Gastronòmic de Magdalena, la ruta Sabors Castelló o les jornades gastronòmiques del Grau que al llarg de l'any se celebren amb productes locals.

Amb l'objectiu de promocionar tota l'oferta gastronòmica, el Patronat de Turisme projectarà un vídeo sobre alguns dels productes de la gastronomia de la nostra ciutat més típics, com són la coca de tomaca, el ximo i el cigaló, que han elaborat un grup d'alumnes de quart curs del Grau de Comunicació Audiovisual de la Universitat Jaume I.

Sota el títol "CocinaTradición.Castelló", el vídeo mostra com s'elaboren aquests productes en tres locals de restauració emblemàtics de la capital de la Plana: el restaurant La Cuina de Fernando, la pastisseria Benages i el Bar Urbà. Els estudiants Noelia Martín, Lara Gracia, Sara Medina, Joan Milián, Paula Cerdà, Blanca Fonollosa, Marina Dénia i Michelle Estepa, han realitzat aquest vídeo com a part d'un projecte de l'assignatura "Producció i realització hipermèdia", que imparteix el professor Emilio Sáez Soro.

També es projectaran dos vídeos promocionals, un sobre la Magdalena com a festes d'interés turístic internacional i un altre sobre la gaiata com a símbol central per a potenciar les festes fundacionals com a reclam turístic. "Aquests vídeos, a més de la presència de les nostres reines i representants dels col·lectius festers, serviran per a complementar l'element central de promoció d'enguany, que és la rèplica de la gaiata de la ciutat que ha elaborat l'alumnat del Curs d'Artista Gaiatero", ha destacat la responsable de Turisme.