15/03/2017
El regidor de Joventut lamenta la banalització d'una campanya que va impulsar Alfonso Bataller en 2014 i que pretén reduir els riscos amb un consum responsable.
L'edil recorda al PP que en 2014 i 2015 va repartir una guia dins d'aquesta campanya que explicava com "tallar" la coca.
El Govern Municipal de l'Ajuntament de Castelló, a través del regidor de Joventut, José Luis López, ha lamentat la difusió que ha fet el PP en xarxes socials "d'una imatge manipulada del fullet de la campanya "Controla en Magdalena: si et passes, t'ho perds" amb l'únic ànim de generar polèmica i confusió en un tema tan sensible com el consum d'alcohol i altres drogues". L'edil ha lamentat que el PP haja utilitzat les xarxes socials per a difondre un missatge manipulat, utilitzant logos oficials, "amb el qual es dóna a entendre que es promou el consum de drogues durant les festes de la Magdalena en lloc del consum moderat i responsable pel qual aposta la campanya".
La imatge, que s'ha distribuït des de perfils oficials del partit i fins i tot des de càrrecs orgànics i institucionals del PP, també manipula un símbol com la canya de la Romeria, canya que situa al costat d'una ratlla blanca. El responsable de l'àrea de Joventut ha recordat que aquesta campanya compleix la seua quarta edició i que els missatges segueixen la mateixa línia que en 2014, quan es va engegar per primera vegada en Magdalena amb el govern presidit llavors per Alfonso Bataller, i en 2015, també amb el PP.
L'edil ha recordat que la guia que es va repartir durant els dos anys de Govern del PP incloïa informació sobre "dues maneres de "tallar" la cocaïna, un missatge que llavors el PP no considerava que fomentara el consum, sinó que s'emmarcava dins de les polítiques de reducció de riscos. Dos anys després, quan no governen, aqueixos missatges segons ells indueixen al consum. Fora de context i manipulat, tot missatge perd el seu sentit", ha recordat.
López assegura que "la capacitat de manipular i la hipocresia del PP semblen no tenir límit" ja que són capaços de criticar una campanya a la qual ells van ser els primers a sumar-se amb l'argument que promovia unes festes segures i responsables intensificant les activitats del primer programa de prevenció de les drogodependències específic per a les festes populars. "El que en 2014 i 2015 era una guia de prevenció ara que ja no governen s'ha convertit en una campanya que promou el consum", ha criticat.
Finalment, el regidor de Joventut ha lamentat que el PP qüestione el treball de l'ONG Controla Club, amb molts anys de trajectòria a les seues esquenes en l'àmbit de les drogodependències, inclosos 18 anys desenvolupant aquest tipus de campanyes en les Falles a València i ha recordat que Controla Club va rebre en 2008 el Premi Reina Sofia contra les drogues 2007 amb la campanya "Si et passes t'ho perds", en la qual s'emmarca la iniciativa ara qüestionada pel PP malgrat haver-la impulsat a Castelló en 2014.