09/03/2016

L'ajuntament posa, de nou, tots els seus mitjans a la disposició de la família que ha d'abandonar el seu habitatge aquesta setmana.

Els diferents serveis municipals de l'Ajuntament de Castelló implicats en la gestió del parc d'habitatges socials (Oficina de l'Habitatge, Benestar Social, etcètera) porten diverses setmanes atenent a la família que haurà d'abandonar el seu habitatge aquesta setmana, li han oferit tota la seua col•laboració i han posat a la seua disposició tots els recursos socials possibles. Fins avui, aquesta família tan sols ha presentat la sol•licitud per a optar a un habitatge social, que va ser tramitada el passat 8 de febrer. Aquesta petició s'ha incorporat al llistat existent, organitzat per ordre de prioritat depenent de les dificultats i situació de precarietat de cada demandant.

No obstant açò, des de Serveis Socials es va a contactar de nou amb la família afectada per a reiterar-li les possibles ajudes de lloguer i manutenció a les quals té dret, igual que qualsevol altre ciutadà en aqueixa mateixa situació.

L'equip de govern està al costat de les persones que pitjor ho estan passant tots els dies, actuant segons els procediments establits i amb criteris objectius, concedint ajudes de lloguer i evitant el tall de subministraments d'aigua, llum i gas, entre altres mesures. De fet, durant 2015 s'han concedit més de 2.000 ajudes per al lloguer i el subministrament d'aigua i llum per un import de més de 752.000 €. L'actual equip de Govern quasi va triplicar la xifra d'ajudes al lloguer des de juny de 2015, passant de 208.000 euros en els cinc primers mesos a 540.000 en la resta de l'any. A més, aquesta mateixa setmana s'ha reallotjat a una família en un pis de Cáritas i s'estan rehabilitant diversos pisos municipals per a posar a la disposició d'altres famílies. En aquest sentit, des del passat mes de juny més de 160 famílies s'han beneficiat del servei de mediació hipotecària que l'ajuntament ha contractat amb el Col•legi d'Advocats.

Cal tenir en compte que, després d'actualitzar la llista d'espera per a accedir a un habitatge municipal, que l'anterior equip de govern va deixar sense revisar durant més d'un any, existeixen unes 50 famílies esperant un habitatge. No obstant açò, aquesta és una llista viva que es revisa i actualitza a mesura que van entrant sol•licituds i es van realitzant els informes de serveis socials. Amb aquest treball el que es fa és prioritzar la necessitat de les famílies, és realment un treball intens que realitzen els tècnics. Les prioritats a nivell d'emergència social poden fer que, per exemple, avui mateix arribe una sol•licitud que siga més urgent que les que hi ha ja en llista d'espera.

El Programa Integral Antidesnonaments contempla tot un seguit d"actuacions en tots els àmbits per a atallar aquest drama social que viuen milers de famílies. Aquest programa inclou el protocol signat amb l'Audiència Provincial de Castelló, l'ampliació del servei jurídic que es presta a les persones que pateixen els desnonaments, l'impuls a la creació d'una Oficina de l'Habitatge per a millorar l'oferta d'habitatge social, la recuperació d'habitatges socials de propietat autonòmica en desús, o la signatura de convenis amb empreses d'energia i aigua per a evitar els talls de subministrament a persones en situació de vulnerabilitat.