26/01/2019

La regidora Patricia Puerta assegura que l'Ajuntament ja està treballant per l'evolució del sol i platja al turisme experencial.

La regidora de Turisme, Patricia Puerta, acompanyada de la gerent del Patronat Municipal de Turisme, Amparo Martínez, ha presentat en la Fira Internacional de Turisme Fitur, a Madrid, el nou model de platges cap al qual l'Ajuntament de Castelló està reorientant la seua oferta turística.

D'aquesta manera, en la penúltima jornada de la fira, Puerta ha explicat que l'aposta en la qual es ja s'està treballant passa per platges intel·ligents i sostenibles en la zona del Grau, on la ciutat té concentrada la seua oferta de sol i platja en una gran extensió d'arena que ocupa 4.500 metres.

La responsable en matèria turística municipal ha ressaltat que les tres platges (Serradal, Gurugú i el Pinar) compten amb certificats de qualitat, una àmplia oferta de serveis i d'equipaments per a gaudir-les i són platges amb personalitat pròpia, però ara des de l'Ajuntament "volem fer passos avant incorporant a les nostres platges un model de gestió intel·ligent que tinga en compte sostenibilitat, accessibilitat i seguretat".

Així, el projecte de platges intel·ligents treballarà aspectes que tenen a veure principalment amb la contectividad i la sensorització. Puerta ha assenyalat que això "suposa incorporar drons de vigilància, localització de persones/objectes, sensors UVA, banderes sensoritzades, serveis d'emergències connectats, semàfors intel·ligents, bolardos per a la prevenció d'invasions i videovigilància".

Alhora, altres elements que la regidora ha subratllat en relació amb l'accessibilitat són la presència de més zones de bany adaptades, equipament i instal·lacions esportives per a persones amb mobilitat reduïda, panells informatius tàctils, senyalització òptic/acústica i eliminació de barreres arquitectòniques, mentre que en l'apartat de la sostenibilitat destaquen llavapeus amb control de consum, pàrquing intel·ligent, radar per a la prevenció d'abocaments o avisos d'alta precisió, carregadors de vehicles elèctrics i dispositius mòbils i mitjans de transport alternatiu.

Però el projecte de platges intel·ligents no ve a soles, sinó integrat en una tipologia de turisme que aposta pel Grau de Castelló com a destinació blava configurant entorn de la cultura pròpia i el sentiment grauero un producte de turisme experencial que conjumine tots els recursos d'interés vinculats a la costa i el mar existents en aquest àrea, "un producte turístic que permeta viure i explorar experiències i sensacions", ha assegurat Puerta.