05/06/2017
El regidor de Seguretat Ciutadana, Antonio Lorenzo, presenta el desplegament en platges al que es destinaran més de 340.000 euros.
Castelló destina més de 340.000 euros al servei municipal de salvament en platges que, per primera vegada, s'integra en l'àrea de Seguretat Pública de l'Ajuntament amb l'objectiu de "millorar la coordinació de tots els serveis implicats en cas d'emergència, tant municipals com d'altres administracions", segons ha explicat el regidor de Seguretat Ciutadana, Antonio Lorenzo, qui ha presentat el dispositiu juntament amb la regidora de Turisme, Patricia Puerta; el sergent de Bombers i cap de Protecció Civil, Antonio Costa, i part dels efectius que formen part d'aquest servei.
Des de l'1 de juny i fins al 30 de setembre, l'Ajuntament de Castelló desplega en les platges del Pinar, Gurugú i Serradal un equip format 13 socorristes aquàtics, quatre llocs d'atenció equipats (postes), set torretes de vigilància, un cap de platja, una embarcació (amb patró), una ambulància tipus UCI amb infermer i tècnic en emergències sanitàries, un quad 4x4 i dues taules de salvament.
El Servei de Bombers i Protecció Civil ha assumit l'adreça tècnica del servei de salvament en platges per a millorar aquesta coordinació. El regidor també ha subratllat que "s'ha redactat per primera vegada el Pla d'Actuació Municipal davant Emergències en les Platges de Castelló per a millorar la seguretat i eficàcia tant del propi servei com de la seua actuació en col·laboració amb altres organismes, s'ha impartit formació als socorristes per a integrar-los en l'àmbit municipal i acollir-los com a professionals municipals al servei de la ciutadania".
El Pla d'Actuació Municipal davant Emergències en les Platges de Castelló integra l'actuació de Policia Local, Bombers, Servei Municipal de Salvament en Platges, Salvament Marítim, Servei d'Emergències Sanitàries i resta de serveis que puguen arribar a intervenir en una situació d'emergència. A més, mitjançant la cessió per part del Servei de Bombers d'emissores digitals de la Xarxa COMDES de Seguretat i Emergències, al Servei Municipal de Salvament en Platges i a Salvament Marítim (Ministeri de Foment), es garanteix una via de comunicació conjunta, robusta, fiable i exclusiva, per a afrontar qualsevol situació d'emergència que puga produir-se, coordinant a tots els serveis participants en un únic canal de radi d'emergències.
El pressupost és de 341.092,30 euros per a la temporada 2017, que ha inclòs els cinc dies de Pasqua (des del Dijous Sant fins al Dilluns de Pasqua) i la temporada d'estiu, tots els dies des de l'1 de juny fins al 30 de setembre, en horari ininterromput d'11.00 a 20.00. De manera extraordinària, el servei es perllongarà durant la Nit de Sant Joan.