03/10/2017
La regidora Patricia Puerta destaca l'àmplia participació i el consens amb que s'ha realitzat aquest document.
La presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Patricia Puerta, ha anunciat que l'Ajuntament de Castelló celebrarà el pròxim 19 d'octubre de 2017 una jornada de sensibilització per a presentar el Pla Estratègic de Turisme que ha redactat el grup recerca del Laboratori d'Ordenació i Planificació d'Espais Turístics i del Gabinet d'Estudis Turístics (GETUR) de la Universitat Jaume I, dirigit pel catedràtic Diego López Olivares.
Patricia Puerta i Diego López Olivares han informat als membres del consell rector del patronat sobre el procés que s'ha seguit per a elaborar aquest pla, i han volgut destacar que és un document molt consensuat i que ha comptat amb una elevada participació, ja que s'han implicat en la seua redacció més de 45 persones (representants d'institucions, empreses, associacions i altres col·lectius.) En aquest sentit, tots dos han volgut manifestar de forma especial el seu agraïment a tots els grups polítics amb representació en l'ajuntament per la seua col·laboració.
En l'acte de presentació d'aquest Pla Estratègic de Turisme, que s'espera tinga una vigència d'uns 4 anys, també es detallaran les estratègies a seguir per a consolidar la ciutat de Castelló com a destinació turística i es constituiran una sèrie de grups de treball que seran els encarregats de concretar les accions necessàries per a dur-ho a terme.
El passat mes de març es va convocar la primera jornada de sensibilització amb la qual es va iniciar el procés consultiu que ha permès redactar aquest Pla Estratègic de Turisme.
A través de qüestionaris, entrevistes i grups de discussió s'ha recaptat informació a través de diferents grups de treball, com els de allotjament i hotels; restauració; agències de viatge; esdeveniments; comerciants; polítics; festes locals; institucions i comunicació. Paral·lelament, el grup de recerca de la UJI que ha redactant el Pla Estratègic de Turisme de Castelló ha treballant en l'anàlisi de recursos.
Amb els diferents mecanismes de participació i recerca s'han avaluat les polítiques públiques, s'ha analitzat la situació actual del turisme a Castelló; la identificació de les potencialitats; s'ha valorat la importància del punt de vista social; s'ha elaborat un diagnòstic DAFO i s'han dissenyat les estratègies que es presentaran el pròxim 19 d'octubre.