17/05/2017
La regidora Patricia Puerta destaca el debat sobre innovació, xarxes socials, nous consumidors o relleu generacional.
Castelló debatrà sobre els reptes de present i de futur del comerç minorista en un congrés d'àmbit nacional en el qual participen ponents de Castelló, Alacant, Madrid o Bilbao. La regidora d'Impuls de l'Activitat Econòmica, Patricia Puerta, ha presentat avui al I Congrés Intermunicipal de Foment del Comerç amb el qual Castelló pretén "debatre sobre la situació actual del comerç minorista, abordar el relleu generacional, analitzar els nous consumidors, estudiar la importància de les xarxes socials i de la innovació en el comerç".
Aquest I Congrés Intermunicipal de Foment del Comerç està dirigit a tots els comerciants, empresaris, tècnics d'institucions i directius comercials i es desenvoluparà els pròxims dijous 1 i divendres 2 de juny en el saló de conferències de l'Hotel Intur a Castelló. La inscripció és gratuïta i solament es requereix confirmar assistència a través de l'adreça web www.congresocastellon.com/intermunicipalfomentocomercio.
Alguns dels temes que es van a abordar es refereixen a les innovacions que estan canviant la nostra forma de comprar i de vendre en el comerç, amb una ponència a càrrec Carmen Hernández i Israel Ángulo, tècnics de l'Oficina de Comerç i Territori-PATECO del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana, o l'anàlisi dels nous consumidors en el comerç minorista a càrrec de l'enginyer en telecomunicacions i expert en retail Ignacio Mayans, Business Consultant-Shopper Trak de Madrid. També es debatrà sobre la importància de les xarxes socials per als comerços, amb el professor Luis Callarisa de l'àrea de Comercialització i Recerca de Mercats de la Universitat Jaume I, o el paper de la tecnologia en l'experiència de client per Celestino Martínez, consultor, formador i conferenciant, director de Retail Màrqueting en Flow, The Retail Partner de Bilbao, entre uns altres.
A més, el primer dia de congrés es complementarà amb una taula redona sobre la responsabilitat social comercial, formació i experiències comercials innovadores en la qual participaran comerciants de Castelló, representants de la Cambra de comerç i de la Conselleria Territorial d'Economia Sostenible, entre uns altres.
Amb aquesta iniciativa, "des de la Regidoria d'Impuls de l'Activitat Econòmica, i en concret de l'àrea de Comerç, pretenem oferir a tots els comerciants un fòrum de debat sobre les últimes innovacions per a fomentar les vendes i acostar-se als seus diferents públics objectius, de manera pràctica i directa", ha destacat l'edil Patrícia Porta. Entitats com la Cambra de Comerç de Castelló, el Consell de Càmeres, l"AFIC, la Conselleria d'Economia Sostenible i la Universitat Jaume I col·laboren en aquesta nova iniciativa per a fomentar el comerç local.