24/11/2016

161124 plan estrategico turismo (1).jpg

La regidora Patricia Puerta i el catedràtic de la UJI Diego López Olivares presenten els nou grups amb els quals s'articula la participació.

Nou grups tècnics de treball abordaran l'anàlisi prèvia de les necessitats i potencialitats turístiques de la ciutat de Castelló. La regidora d'Impuls de l'Activitat Econòmica, Patricia Puerta, i el catedràtic de Turisme de la UJI Diego López Olivares han presentat avui el calendari de treball que portarà a Castelló a disposar del seu primer Pla Estratègic de Turisme (PET) al juny de 2017.

L'edil Patricia Puerta ha subratllat que l'objectiu del Pla Estratègic de Turisme "posar en valor els nostres recursos, demostrar que Castelló és molt més que sol i platja i superar la poca planificació que en matèria turística ha tingut fins ara la nostra ciutat". El catedràtic Diego López Olivares ha detallat que "s'han creat nou grups de treball específics per a analitzar, d'una manera detallada, les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats en cadascun d'aquests àmbits".

Aquests nou grups temàtics seran: allotjament (hotels, hostals, càmpings, etcètera); restauració; agències de viatges; grup d'esdeveniments (congressos, esport i salut); grup de comerciants (sis districtes i associacions); grup de polítics i grups ecologistes; grup de cultura (teatre, museus, etcètera); grup de festes locals (festa de la Magdalena, Sant Pere, Carnestoltes, etcètera)i, finalment, un grup d'institucions (Port, Club Nàutic, Cambra de comerç, Empresaris, Diputació, Agència Valenciana de Turisme, Universitat Jaume I, ASHOTUR, Adif, Aeroclub,…).

Quant al calendari de treball, López Olivares ha explicat que la creació de grups es realitzarà aquest mes novembre i desembre; al gener se celebrarà una primera jornada de sensibilització; entre gener i febrer es realitzaran entrevistes selectives amb un màxim de 60 persones; durant febrer i març es convocaran taules redones i ja a l'abril es presentarà el diagnòstic i s'apuntaran les línies estratègiques per a al juny presentar el document definitiu.

El catedràtic de la UJI destacat que aquest primer Pla Estratègic de Turisme de la ciutat de Castelló "aplicarà els enfocaments de la nova gobernança per a gestionar el turisme, basats en la participació i la sostenibilitat". A més, ha afegit que el Pla persegueix convertir els recursos en productes "per a posicionar a Castelló en el mapa del turisme. López Olivares ha recordat que "un producte és la suma de recursos, allotjament, infraestructures i serveis".

De fet, aquesta fase prèvia inclourà una anàlisi exhaustiva de recursos, de la demanda, de l'oferta, de les infraestructures, etcètera. El Pla, que tindrà una vigència estimada de vuit anys amb revisions periòdiques, inclourà programes i actuacions a curt, mitjà i llarg termini amb una. La regidora de Turisme, Patricia Puerta, ha recordat que aquest primer Pla Estratègic de Turisme compta amb una inversió de 15.000 euros i ha avançat que el pressupost de 2017 ja incorporarà una partida específica per a desenvolupar algunes de les accions que contemple el PET.