11/02/2021

El nou Pla d'Acció Comercial proposa elaborar el nou cens per a impulsar la competitivitat i l'emprenedoria

L'Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria d'Innovació Comercial, elaborarà un nou cens de locals comercials buits dins d'un projecte de millora de l'urbanisme comercial proposat en el futur Pla d'Acció Comercial (PAC) que definirà els eixos estratègics per a 2021, 2022 i 2023. La Junta de Govern Local ha aprovat aquest dijous el conveni entre l'Ajuntament i el Col·legi Oficial d'Agents de la Propietat Immobiliària de Castelló (COPIS) per a la gestió, manteniment i actualització de la bossa de locals comercials buits a la ciutat, dirigida a incentivar l'emprenedoria i l'activitat comercial. Una col·laboració que s'estendrà fins a desembre de 2024.

El regidor d'Innovació Comercial, David Donate, ha explicat que en aquests moments està en fase final la redacció del Pla d'Acció Comercial, el document estratègic que analitzarà la situació actual i els reptes i fortaleses del sector per a situar a Castelló com a referent comercial per a una àrea funcional de prop de 300.000 habitants. "Entre els objectius d'aquest Pla, el tercer que es desenvolupa per a la ciutat i que substituirà al de 2013, està el de millorar l'urbanisme i el paisatge comercial dels principals eixos i zones en les quals s'assentisca el xicotet comerç. "Per a això, actualitzarem el cens de locals buits que existeixen a la ciutat, per a tindre una imatge real i abordar els projectes de millora de la imatge urbana que siguen necessaris", ha destacat Donate.

El coneixement i actualització del cens de locals buits permetrà a més impulsar la competitivitat del sector gràcies a aquesta eina que serà d'utilitat per a mitjançar i facilitar la comunicació entre futurs emprenedors i propietaris de locals.

Conjuntament a la millora de l'urbanisme comercial, el que serà l'III PAC de Castelló abordarà altres objectius com la consolidació i el reforç de la capacitat d'atracció del comerç local mitjançant aquelles accions de promoció, dinamització i comunicació que es detecten com a prioritàries o més beneficioses durant l'elaboració d'aquest document estratègic. També s'ha marcat com a objectiu la captació de nous operadors i accions de suport a emprenedors, per a això, el PAC analitzarà la situació real del sector abans i després de l'emergència social per coronavirus. "És evident que la pandèmia ha afectat durament el sector en l'àmbit econòmic a causa de les mesures i restriccions aprovades, però també ha suposat un canvi de tendències i/o actituds de compradors i compradores que volem detectar i analitzar per a poder realitzar accions més efectives", ha apuntat.

El PAC serà el document estratègic que marxarà el full de ruta del comerç des d'enguany fins al 2023.