30/11/2018

jornadas de comercio.JPG

La regidora d'Impuls Econòmic, Patricia Puerta, anima a participar en aquest fòrum de debat i d'impuls a noves tendències

Les X Jornades de Comerç convocades per l'Ajuntament de Castelló se centren en aquesta desena edició en l'economia del comportament: la irracionalitat del consumidor en la presa de decisions. Una doble sessió, la primera demà dimecres i la segona el dimecres 7 de novembre, ambdues amb inscripció gratuïta, permetran abordar aspectes com la reputació i la confiança, la comunicació basada en valors o el prestigi com a elements que aporten valor afegit en la decisió final de compra.

La regidora d'Impuls de l'Activitat Econòmica, Patricia Puerta, ha animat a propietaris de negocis i comerços, empleats, directius i empresaris a participar en aquestes X Jornades de Comerç amb les quals "des de l'Ajuntament de Castelló pretenem generar un fòrum de debat, d'anàlisis estratègiques i d'impuls a noves tendències per a projectar al comerç de proximitat de la nostra ciutat".

Les dues sessions se celebren en la seu de la Cambra de comerç, entitat col·laboradora, de 15.00 a 17.00 hores. La primera xarrada, demà dimecres 31 d'octubre, porta per títol Reputació i confiança: la tornada d'una comunicació basada en valors, que impartirà el fundador i CEO de Felidarity, Roberto Ballester. La xarrada analitzarà les noves tendències relacionades amb valors ètics i responsabilitat social, que obliguen a redefinir les estratègies empresarials, també en les pimes comercials, perquè s'han convertit en elements claus per a qualsevol tipus de proposta al mercat.

Diferents estudis plantegen que una gestió ètica i socialment responsable és un element diferenciador que pot contribuir a millorar la competitivitat, més enllà d'accions puntuals i poc connectades. Es tracta d'incorporar aquesta gestió ètic com un element estratègic, també en la comunicació.

La segona sessió, el dimecres 7 de novembre, comptarà amb la participació de Josep Alzamora, expert en competitivitat, que parlarà sobre el prestigi com a impulsor econòmic del comerç. Alzamora ha desenvolupat un model propi basat en els fenòmens afectius i la influència emocional que té el concepte de prestigi com a eix fonamental.

La sessió s'estructura en tres apartats que inclouen la hipercompetitivitat, per què nostra oferta no és apreciada i l'anàlisi de les preferències dels consumidors i els mecanismes per a sobreviure i, finalment, com desenvolupar estratègies necessàries.

Les places per a les X Jornades de Comerç organitzades per l'Ajuntament de Castelló en col·laboració amb la Càmera són limitades i s'atendran les inscripcions, que són gratuïtes, per ordre d'arribada. Les persones interessades a participar en aquestes sessions solament han d'entrar en http://camaracastellon.com/jornadascomercio per a sol·licitar plaça.

Castelló, 30 d'octubre de 2018