12/09/2023

L'Ajuntament de Castelló ha presentat aquest dimarts en roda de premsa dues campanyes de dinamització de la ciutat: ‘Tornada al col·le’ i ‘Retorn a la ciutat’. Totes dues iniciatives pretenen donar la benvinguda tant a veïns com també a visitants perquè gaudisquen de les activitats que es realitzaran durant els pròxims caps de setmana en la capital de la Plana.


En la roda de premsa per a presentar totes dues campanyes han participat l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, al costat de la regidora de Turisme, Arantxa Miralles i la regidora d'Educació, María España. L'alcaldessa, Begoña Carrasco, ha explicat que “amb aquestes dues iniciatives pretenem donar-li vida a la nostra ciutat, omplint els carrers d'alegria, activitats, música i propostes culturals i lúdiques. Ens vam comprometre i vam defensar que volíem un Castelló viu i a això ens estem emprant amb l'objectiu que aquestes campanyes siguen un revulsiu per al nostre comerç, gastronomia i turisme”, explica l'alcaldessa.


“El principal lamente que hem rebut per part dels hostalers i sobretot els xicotets comerciants de la nostra ciutat és la falta de públic, l'absència d'usuaris que no arriben fins al centre i el que volem és atraure persones que trenquen aqueixa barrera invisible que existeix al voltant de la nostra ciutat i que fa que el públic d'altres municipis no acabe d'entrar”, ha assenyalat la primera edil. Begoña Carrasco ha insistit que “volem que els veïns de Castelló isquen al carrer a divertir-se i a comprar i rebre serveis i, al mateix temps, volem que els que venien abans dels pobles de Castelló tornen, aquesta també és la seua casa”.


Totes les activitats seran gratuïtes perquè siguen accessibles a totes les persones, especialment al públic familiar. Amb aquest esdeveniment que s'ha preparat des del consistori, l'equip de govern pretén dinamitzar la ciutat i que, al mateix temps que els visitants viuen i gaudeixen de totes les activitats, compren i aprofiten els serveis que té la ciutat.


‘Retorn a la ciutat’
D'una banda, l'equip de govern ha llançat la campanya ‘Retorn a la ciutat’, que ha presentat la regidora de Cultura, María España prenent com a referent un dels festivals més importants que va tindre Castelló durant 23 anys i que va deixar de realitzar-se en 2015. D'aquesta manera, “l'equip de govern ha volgut recuperar-lo i ha preparat una infinitat de propostes de les arts escèniques, nacionals i internacionals, amb l'objectiu de reactivar la ciutat després de l'aturada estival”, ha avançat.


La vigésimocuarta edició de Retorn a la ciutat se celebrarà del 22 de setembre al 1 d’octubre. Es programaran 60 espectacles d'arts escèniques i sis concerts. En l'esdeveniment participaran 250 persones de fins a 15 nacionalitats diferents, entre elles algunes de les millors companyies d'Anglaterra, França, Itàlia, Holanda, Alemanya o Portugal. Hi haurà clowns, dansa, música, circ i espectacles itinerants en un recorregut que abasta tant les artèries principals de la ciutat com El Grau o places menys cèntriques com a Cardenal Tarancón o Vilanova d'Alcolea, “perquè no sols es nodrisca d'aquestes activitats el centre, sinó que també puga arribar la cultura a tots els barris de Castelló”, assegura España, qui ha destacat que aquest esdeveniment que pot costar més d'un any s'ha preparat en menys de tres mesos.


Aquesta campanya s'ha planificat des d'una perspectiva global amb diferents àrees municipals com a Joventut, Comerç o Turisme. A més, s'han integrat tots els actes del festival MUT! “per a aconseguir un festival de festivals”.


Entre els actes que hi haurà destaca el muntatge que inaugura el primer cap de setmana amb Sylphes, un espectacle de ballet aeri amb el qual la ciutat de Roma va rebre l'any nou en 2020 des del Circ Màxim amb 100.000 espectadors. Els ballarins estaran penjats des de la grua més altes que mai s'haja instal·lat en la plaça Major de Castelló. També està previst que actue Fumen el musicòleg, Premi del Público del festival internacional d'arts circenses Malabaria, que arriba a la capital de la Plana procedent de la seua gira als Estats Units. En la programació també figura Blanc Papillon, un de les cercaviles més sol·licitades del món per a dates nadalenques o commemoracions històriques.


‘Tornada al col·le’
D'altra banda, la regidora de Turisme, Arantxa Miralles ha presentat la campanya ‘Tornada al col·le’, Castelló Street Park, per al dissabte 16 de setembre, perquè els xiquets i xiquetes i les seues famílies, veïns i visitants gaudisquen de la ciutat com si fora un parc d'atraccions. Es tracta d'un parc infantil urbà de 130.000 metres quadrats que farà que el centre de Castelló atraga gent de la nostra ciutat i de tota la província. D'aquesta manera, Castelló convida que la tornada al col·le siga des de la capital de la província i que siga el més divertida possible per als més xicotets. “Amb aquesta campanya es pretén dinamitzar de la ciutat, que les famílies puguen fer les seues compres de la tornada al col·le i gaudir de l'hostaleria i de tots els serveis”, ha explicat.


L'horari del parc serà de 10.00 a 13.30 i de 17.00 a 20.00 i en ell hi haurà personatges i animació en l'avinguda Rei don Jaime i als carrers Colón, José García, José Pascual Tirado, Gasset, Arxipreste Balaguer, Vera, Campoamor, Maestro Chapí, Cavallers, Alloza, Major, Enmig, Trullols, entre altres. A més, en les places hi haurà matalassets, inflables per a diferents edats, jocs de taula gegants, bous mecànics o barredoras, entre altres. Tota la programació es pot consultar en la pàgina web de l'Ajuntament https://www.castello.es/documents/35637/3715726/ACCS_Setembre_Cas_A2_Web.pdf/6e2835e3-db8d-ec47-5d9a-93782d1af218?t=1693559630759