31/10/2007

L´Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria de Comerç, ha impulsat una nova campanya de dinamització del comerç en els carrers Colon i Vera i que es desenvoluparà durant el mes de novembre. Així, i segons ha explicat la regidora de Comerç, Marisa Ribes, dins dels objectius de l´Agència per al Foment d´Innovació Comercial que s´emmarca dins d´esta regidoria es troba la realització d´accions a favor de la promoció dels espais i activitats comercials.

"Es tracta que el comerç estiga actiu durant els caps de setmana a fi de potenciar-ho", ha explicat Marisa Ribes en el transcurs de la presentació d´esta campanya.

Així, en el carrer Colom, i durant els tres pròxims dissabtes -3, 10 i 17 de novembre- una companyia d´entreteniment infantil es dedicarà a maquillar els xiquets i repartirà un total de 3.000 globus identificatius de la campanya que naix amb el nom de "Colon, una realitat´ entre els més menuts. A més, un tercet de corda amenitzarà el passeig dels veïns pel carrer Colom.

Ribes ha comentat que cada un dels 51 comerços que existixen en l´actualitat en el carrer Colom disposaran i repartiran un díptic en què es realça la trajectòria professional i comercial de la zona i que compta amb un número de rifa amb què els compradors podran participar en el sorteig d´una nit per a dos persones en el parador de Benicarló. La regidora ha explicat que el tercet de corda actuarà de 11.00 a 13.30 hores i de 17.00 a 19.30 hores; la globoflexia tindrà lloc de 12.00 a 13.00 hores i de 17.00 a 18.00 hores i els maquilladors infantils estaran d´11.00 a 12.00 hores i de 18.00 a 19.00 hores durant els tres dissabtes previstos.

Junt amb esta campanya es desenvoluparà una altra davall el nom de "Vera, en Viu´, durant els dies 3 i 10 de novembre i en el carrer Vera. "Es tracta d´un desfilada de moda que es desenvoluparà de 19.00 a 20.00 hores i on un total de sis models presentaran la moda de tardor sobre una moqueta disposada en la via pública i on han col·laborat diversos comerços de la ciutat com Arkitel, Modes Charo, Britie, Higinio Mateu, X Sabates, Geox, Perruqueria Pepe Mora, Savage Estilistes i Centre Ciutat Castelló", ha explicat l´edil responsable de Comerç, qui ha concretat que en ambdós campanyes, l´Ajuntament de Castelló invertirà 12.000 euros.

Finalment, la regidora de Comerç ha invitat tots els veïns a disfrutar d´estes campanyes que s´han dut a terme a fi de revitalitzar el comerç del centre. Marisa Ribes ha recordat també que el carrer Colom era l´antic "carrer Sabaters´, on es concentrava el gremi del calçat, i que formava part de la ciutat medieval, sent uns dels carrers més antics i amb més història de Castelló. A principis del segle XX, se li va imposar el nom de carrer Colon en honor al descobridor Cristóbal Colon i des de 1946, este vial ha sigut un referent comercial per als vianants de Castelló.

El seu carrer empedrat era engalanat amb flors i baladres com a mostra d´elegància d´uns dels principals carrers de la ciutat i hi ha dia de hui, ha tornat als seus orígens, convertint-se en una de les vies de vianants comercials amb major auge.