25/06/2021

L'Ajuntament mostra la transició cap a una economia baixa en carboni gràcies al canvi innovador del 90% de la xarxa lumínica amb fons europeus La plaça de la Pescateria de Castelló ha acollit aquest divendres l'acte central de la campanya informativa per a acostar a la població l'impacte positiu del projecte que renovarà amb llums LED quasi de manera íntegra la xarxa lumínica municipal per a transformar-la en una xarxa més eficient, sostenible i saludable. "Aliada del planeta, saludable, segura i pionera, així és la llum intel·ligent i verd que la pròxima tardor lluirà ja en el 90% de l'enllumenat urbà de Castelló gràcies a la inversió europea", ha destacat l'alcaldessa, Amparo Marco, durant la visita a l'estand informatiu situat en la citada plaça. L'actuació, amb 10,5 milions d'euros de pressupost cofinançat per l'Ajuntament i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i gestionat per l'Institut per a la Diversificació i l'Estalvi de l'Energia (IDAE), va arrancar el març passat. El canvi dels llums de vapor de sodi per tecnologia LED pot veure's ja en 9.000 dels 24.000 punts de llum que es transformaran per a avançar cap a una economia baixa en carboni. Així, són ja més del 41% de noves lluminàries LED les instal·lades en quatre dels sis districtes sobre els quals s'estén aquesta intervenció urbana, com són les zones del Grau, el centre i els districtes oest i est. Queden pendents de l'inici dels treballs la zona sud i nord, encara que s'espera que arranquen en les pròximes dues setmanes. "Són molts els beneficis que tindrà tant en el nostre dia a dia com sobre el nostre entorn", ha recalcat Marco. El nou enllumenat ajuda a pal·liar els efectes del canvi climàtic, redueix el consum energètic i la contaminació lumínica, evitarà l'emissió a l'atmosfera de més de 7.000 tones de CO i suposarà un "estalvi" per a la butxaca, perquè "reduirà la factura de la llum en 1,9 milions d'euros a l'any", ha recordat l'alcaldessa. A més es marca com a repte potenciar la seguretat a la ciutat, ja que aquesta tecnologia proporciona una il·luminació més homogènia i sense contrastos, reforçant per tant la visibilitat, i és al mateix temps més precisa, dirigint la llum cap a la superfície i ajustant-se a l'espai a il·luminar. A més de l'esdeveniment organitzat aquest divendres a peu de carrer, s'ha posat en marxa una campanya a través de suports publicitaris urbans, cartelleria i repartiment de díptics informatius. "Volem mostrar que amb projectes com aquest estem avançant de manera important cap a un model de ciutat més respectuosa amb els qui l'habiten, i que aquest tipus d'apostes reverteixen en el disseny d'espais urbans més humans, amables, segurs i amb futur", conclou Marco.