Eleccions al Parlament Europeu 2024

El pròxim dia 9 de juny se celebren Eleccions al Parlament Europeu.

Amb motiu de la convocatòria d'Eleccions al Parlament Europeu, a celebrar el pròxim 9 de Juny, es pot consultar el Cens Electoral en període de rectificació del 22 al 29 d'Abril (tots dos inclusivament).

 

 

 

EXPOSICIÓ DE LA LLISTA DEFINITIVA DE SECCIONS, LOCALS I MESES ELECTORALS

En compliment de la normativa electoral des del dia 30 de Maig al 8 de Juny de 2024 s'exposa la llista definitiva de les seccions locals i meses electorals de Castelló de la Plana que pot consultar en el següent enllaç:

Llista definitiva de seccions, locals i meses electorals

 

 

SERVICI DE LA DELEGACIÓ DEL GOVERN I CREU ROJA PER A TRASLLAT I ACOMPANYAMENT DE PERSONES AMB PROBLEMES DE MOBILITAT EL DIA DE LA VOTACIÓ

Es comunica que la delegació del govern a Castelló, juntament amb la Creu Roja, realitzarà el servici gratuït de trasllat i acompanyament de persones amb problemes de mobilitat als col·legis electorals de Castelló de la Plana el dia de les votacions a les eleccions al parlament europeu el dia 9 de juny de 2024, amb la finalitat d'assegurar el dret a exercir el vot.

Les persones particulars que precisen d'este servici hauran de sol·licitar-lo a l'assemblea de Creu Roja de Castelló telèfon 964 72 48 67 fins al dia 6 de juny de 2024.

Altres mitjans pels quals es pot sol·licitar este servici gratuït són enviant un correu electrònic eleccionescv@cruzroja.es o telefonant al 96 591 86 10 -telèfon 24 hores, de dilluns a divendres, de Creu Roja.

 

 

INFORMACIÓ

El Reial decret 363/2024, de 9 d'abril (BOE núm 93, de 16 d'abril) ha convocat eleccions de Diputats i Diputades al Parlament Europeu que es duran a terme al nostre país el diumenge 9 de juny de 2024.

El Parlament Europeu és l'assemblea que representa a tots els ciutadans i ciutadanes de la Unió Europea i que són triats directament per la ciutadania i estarà compost una vegada celebrat este procés electoral per 720 Diputats/es

A Espanya la circumscripció electoral és el territori nacional.

El nombre de Diputats al Parlament Europeu amb els quals compta cada país és, en proporció a la seua població. A Espanya li correspon elegir 61 diputats.

Els Diputats/es són triats pel sistema de llistes tancades, és a dir, es vota a la candidatura.

A Espanya, per Resolució de 13 de maig de 2024, de la Presidència de la Junta Electoral Central (BOE núm 117, de 14 de maig) s'han proclamat 33 candidatures a estes eleccions.

En estes eleccions al Parlament Europeu poden votar tots els espanyols majors d'edat inscrits en el Cens Electoral, que està compost pel Cens d'Electors espanyols residents a Espanya (CER), el Cens electoral d'espanyols residents absents que viuen a l'estranger (CERA) i el Cens electoral dels ciutadans de la Unió Europea que gaudisquen del dret de sufragi actiu al seu país d'origen, residisquen a Espanya i hagen manifestat la voluntat de votar a Espanya en estes eleccions.

Per a estes eleccions el Cens Electoral vigent és el d'1 de febrer de 2024.

 

FORMACIÓ DE LES MESES ELECTORALS

L'Ajuntament de Castelló de la Plana va dur a terme, el dia 13 de maig de 2024, un Ple extraordinari per a seleccionar, mitjançant sorteig públic, als 1.755 ciutadans/es del cens electoral: tres titulars: president/a, 1r vocal i 2n vocal i els seus dos respectius suplents (en total 9 persones) que formaran part de les 195 meses electorals que hauran de constituir-se el pròxim dia 9 de juny per a les votacions en els 51 col·legis electorals de Castelló (distribuïts en CEIPS, Centres Municipals, IES, etc…)

A les persones seleccionades com a membres de meses electorals se'ls notificarà el seu nomenament i se’ls proporcionarà un Manual d’Instruccions. En la notificació també s'inclou l'enllaç URL de la pàgina web del Ministeri d'Interior des de la qual es podran descarregar el Manual d'Instruccions per a les persones que integren les Meses Electorals (MMM) i un codi QR per a descarregarse el Manual directament des d'un dispositiu mòbil, per si volen usar-lo i un tríptic que conté una guia amb breus instruccions per a les persones que integren les meses electorals.

En esta pàgina també trobaràn, en l'apartat d'Informació general, uns VÍDEOS EXPLICATIUS: Persones que integren la Mesa i el Local Electoral, que els pot ser d'utilitat.

La condició de membres de la mesa electoral té caràcter obligatori, en cas de no trobar-se en el seu domicili se'ls deixarà un avís en la seua bústia. No acudir a arreplegar la citació no eximix de prendre part del procés.

Les renúncies voluntàries d'electors d'edats compreses entre els 65 i 70 anys, hauran de posar-ho en coneixement de la Junta Electoral de Zona de Castelló, a fi de nomenar un substitut ,segons l'article 26.2 de la Llei orgànica del Règim Electoral.

Els motius que impedisquen l'acceptació del càrrec han de justificar-se documentalment en este municipi en la Junta Electoral de Zona de Castelló, tal com consta en la notificació del nomenament de membre de la mesa electoral corresponent.

Les causes d'impediment d'assistència estan arreplegades en la Instrucció 6/2011, de 28 d'abril, de la Junta Electoral Central , per situació personal del membre designat per a formar part de la mesa electoral, unes altres a valorar per la Junta Electoral de Zona de Castelló, relatives a responsabilitats familiars o altres causes familiars i per raons professionals.

La no presentació dels electors designats com a Presidents i Vocals, aixi com els seus respectius suplents, a l'acte de constitució de les taules el dia 9 de juny o que les abandonen sense causa legítima o incomplisquen sense causa justificada les obligacions d'excusa o avís previ que els imposa la LOREG, es considerarà delicte electoral. Les penes a què poden ser condemnats són presó de tres mesos a un any o multa de 6 a 24 mesos, així com inhabilitació especial per al dret de sufragi passiu (articles 137 i 143 de la Llei orgànica del Règim Electoral General).

El president/a i els/es dos vocals que finalment constituïsquen la mesa electoral ténen dret a un permís retribuït durant el dia de la votació, si este dia afecta a la seua jornada laboral; a una reducció de cinc hores de la seua jornada de treball de l'endemà i a una dieta de 70 euros i a la protecció del sistema de la Seguretat Social enfront de les contingències i situacions derivades de la seua participació eixe dia.

 

EXPOSICIÓ DEL CENS ELECTORAL

Les llistes electorals, elaborades per l'Oficina del Cens Electoral, estaran disponibles per a la seua consulta en Internet perquè els electors puguen comprovar les dades de la seua inscripció en el cens electoral i també la taula i el local electoral on els correspon votar. Per a realitzar la consulta s'exigix identificar-se pel sistema Cl@ve.

Qui no puga identificar-se per este sistema, podrà consultar les seues dades al seu Ajuntament, Consolat corresponent al seu lloc de residència o en la Delegació Provincial de l'Oficina del Cens Electoral.

Els electors que han canviat de domicili o voten per primera vegada (aquells que complisquen 18 anys fins al dia anterior a la celebració de les eleccions), han de comprovar especialment si les seues dades estan correctes.

L'Oficina del Cens Electoral remitent una targeta censal a tots els electors residents a Espanya amb les seues dades d'inscripció en el cens electoral i en la mateixa s'informa de la taula, el local electoral i la seua adreça on els correspon votar.

Consulta en línia

Es podran consultar les dades censals si es disposa de firma digital en el següent enllaç:

Es podrà conéixer el col·legi electoral que puga correspondre en funció de la direcció que s'indique en el següent enllaç i sense firma digital:

 

Consulta presencial

La consulta es realitzarà en les Tinences d'Alcaldia per mitjans informàtics, esta haurà de ser individual per a cada persona que la sol·licite, prèvia identificació.

El document d'identificació haurà de cap ésser dels quals, per a l'acte de votació indica l'article 85.1 de la Llei Electoral: DNI, passaport, targeta de residència, o permís de conduir, en el qual aparega la fotografia del titular.

Horarios y lugares de consulta:

TINÈNCIA D'ALCALDIA CENTRE: Plaça Mercadet

Del Dilluns 22 d’Abril al Divendres 26 d’Abril: de 9:00 a 14:00 hores

Dijous 25 d’Abril: de 16:30 a 19:00 hores

Dilluns 29 d’ Abril: de 9:00 a 14:00 hores

 

TINÈNCIES D' ALCALDIA:

NORD : Plaça Primer Molí,1

SUR: C /Ricardo Catalá, (cantonada C/Joaquín Marqués)

EST: Av. Germans Bou,27.

OEST: Plaça Lagunas de Ruidera, s/n - (Mas Blau).

Del Dilluns 22 d’Abril al Divendres 26 d’Abril : de 9:00 a 14:00 hores

Dilluns 29 d’Abril de: 9:00 a 14:00 hores

 

TINÈNCIA D'ALCALDIA DEL DISTRICTE MARÍTIM: Passeig Bona-vista, 28

Del Dilluns 22 d’Abril al Divendres 26 d’Abril: de 9:00 a 14:00 hores

Dimarts 23 d’Abril: de 16:30 a 19:00 hores

Dilluns 29 d’Abril de: 9:00 a 14:00 hores

 

Què he de fer si les meues dades estan malament?

Si en consultar el Cens s'observara algun error, es podrà presentar una reclamació, adjuntant la fotocòpia d'algun dels següents documents, DNI, passaport, permís de conduir, o la targeta de residència.

De no realitzar-se la reclamació dins de les dates d'exposició, no es podran solucionar les omissions i errors que poguera existir en el Cens, amb el perjuí de no poder votar el dia de les eleccions.

Podrà presentar la reclamació mitjançant els següents mitjans: per mitjans electrònics, mitjançant autenticació en sistema Cl@ve, en la Seu Electrònica de l'Institut Nacional d'Estadística , o presencialment a l'Ajuntament en els horaris i seus indicats anteriorment.

 

 

INFORMACIÓ DE VOT POR CORREU